15 #include <Eigen/Dense> 17 #include <Eigen/StdVector> 23 Eigen::MatrixXd obj_pts_, Eigen::MatrixXd img_pts_, Eigen::MatrixXd cam_,
34 Q = Eigen::MatrixXd::Ones(3,
n);
45 for (
int i = 0; i <
n; i++) sum_ +=
F[i] *
R *
P.col(i);
51 for (
int i = 0; i <
n; i++)
Q.col(i) =
R *
P.col(i) +
t;
56 Eigen::Matrix4d Q_(4, 4);
58 Q_ <<
q(0), -
q(1), -
q(2), -
q(3),
q(1),
q(0), -
q(3),
q(2),
q(2),
q(3),
q(0),
59 -
q(1),
q(3), -
q(2),
q(1),
q(0);
66 Eigen::Matrix4d Q_(4, 4);
68 Q_ <<
q(0), -
q(1), -
q(2), -
q(3),
q(1),
q(0),
q(3), -
q(2),
q(2), -
q(3),
q(0),
69 q(1),
q(3),
q(2), -
q(1),
q(0);
76 for (
int i = 0; i <
n; i++)
Q.col(i) =
F[i] *
Q.col(i);
78 Eigen::Vector3d P_bar, Q_bar;
79 P_bar =
P.rowwise().mean();
80 Q_bar =
Q.rowwise().mean();
82 for (
int i = 0; i <
n; i++)
84 P.col(i) =
P.col(i) - P_bar;
85 Q.col(i) =
Q.col(i) - Q_bar;
143 for (
int i = 0; i <
n; i++)
145 Eigen::Vector4d q1, q2;
151 Eigen::EigenSolver<Eigen::Matrix4d> es(
A);
153 const Eigen::Matrix4d Ae = es.pseudoEigenvalueMatrix();
156 for (
int i = 0; i < 4; i++) D[i] = Ae(i, i);
158 Eigen::Matrix4d V_mat = es.pseudoEigenvectors();
160 Eigen::Vector4d::Index max_index;
162 D.maxCoeff(&max_index);
166 V = V_mat.col(max_index);
168 Eigen::Quaterniond
q(V(0), V(1), V(2), V(3));
170 R =
q.toRotationMatrix();
178 Eigen::Matrix3d I3 = Eigen::MatrixXd::Identity(3, 3);
180 for (
int i = 0; i <
n; i++)
182 vec = (I3 -
F[i]) *
Q.col(i);
183 err2 += vec.squaredNorm();
188 Eigen::Ref<Eigen::Matrix3d> R_, Eigen::Ref<Eigen::Vector3d> t_)
192 Eigen::VectorXd p_bar;
193 Eigen::Matrix3d sum_F, I3;
194 I3 = Eigen::MatrixXd::Identity(3, 3);
197 p_bar =
P.rowwise().mean();
199 for (i = 0; i <
n; i++)
202 F[i] =
Q.col(i) *
Q.col(i).transpose() /
Q.col(i).squaredNorm();
203 sum_F = sum_F +
F[i];
Eigen::MatrixXd img_pts
Object points in Camera Co-ordinate system.
void xform()
Transform object points in Body frame (Landmark Frame) to estimated Camera Frame. ...
Eigen::MatrixXd P
Camera intrinsic matrix.
double err2
Error variable for convergence selection.
void estimate_t()
Function to estimate translation given an estimated rotation matrix.
Eigen::Matrix4d qMatW(Eigen::VectorXd q)
Iternal Function of quaternion.
Eigen::Matrix3d G
Matrix for internal computations.
Perspective n Point (PnP) Algorithms toolkit for MRPT mrpt_vision_grp.
GLdouble GLdouble GLdouble GLdouble q
int n
Error variable for convergence selection.
void absKernel()
Function to compute pose during an iteration.
double err
Storage matrix for each point.
Eigen::MatrixXd Q
Trnaspose of Object points .
Lu Hage Mjolsness - Iterative PnP Algorithm (Eigen Implementation.
std::vector< Eigen::Matrix3d > F
Translation Vector.
lhm(Eigen::MatrixXd obj_pts_, Eigen::MatrixXd img_pts_, Eigen::MatrixXd cam_, int n0)
Number of 2d/3d correspondences.
Eigen::Matrix3d R
Transpose of Image points .
Eigen::Matrix< dataType, 4, 4 > inverse(Eigen::Matrix< dataType, 4, 4 > &pose)
Eigen::Vector3d t
Rotation Matrix.
Eigen::MatrixXd cam_intrinsic
Image points in pixel co-ordinates.
bool compute_pose(Eigen::Ref< Eigen::Matrix3d > R_, Eigen::Ref< Eigen::Vector3d > t_)
Function to compute pose using LHM PnP algorithm.
Eigen::Matrix4d qMatQ(Eigen::VectorXd q)
Iternal Function of quaternion.